Płatna czy darmowa szkoła

Tak naprawdę finanse w naszym domu są cały czas narażone na regularne uszczuplenie. Niby nauka od pierwszej klasy podstawowej jest darmowa, ale mimo wszystko rodzice co roku ponoszą koszty nie tylko samych podręczników i pomocy naukowych, ale również płacą za zajęcia dodatkowe, czy też inne kursy zwiększające wiedzę uczniów. Nie możemy, więc mówić o darmowej szkole, ponieważ było, by to niedorzeczne. Zwłaszcza, że za samą naukę w szkołach płacimy też z naszych podatków, które regularnie opłacamy. Owszem, konstytucja jest po naszej stronie, ponieważ przewiduje ona obowiązek nauki w szkołach do 18 roku życia. My rodzice płacimy tylko za pomoc do tej nauki co z punktu widzenia biznesowego skrzętnie wykorzystują producenci podręczników i księgarnie, gdzie owe pomoce są sprzedawane. Żeby, więc się dobrze edukować musimy wpłacić naprawdę poważne pieniądze i trzeba być na to wszystko przygotowanym. Każda finansowa opłata musi być przemyślana nic nie dzieje się przypadkiem a my osoby ponoszące takie wydatki dbamy w ten sposób o edukację naszego dziecka.

Comments are closed.

  • Współczesny kapitalizm

    Mechanizm funkcjonowania kapitalizmu współczesnego, w porównaniu z mechanizmem stadium kapitalizmu monopolistycznego, wykazuje trzy podstawowe różnice. W skład jego elementów weszła gospodarka państwowa wraz z rozwiniętym zespołem środków interwencjonizmu państwowego. Uległy jakościowej modyfikacji elementy mechanizmu funkcjonowania monopoli. Wysoko zorganizowany świat pracy stał się przeciwważną siłą w stosunku do zmonopolizowanego kapitału. Wskutek tych trzech przyczyn całokształt mechanizmu …Read More »
  • Zasoby uwolnione

    Przy zasobach uwolnionych przez wzrost gospodarczy utalento­wani artyści mają możliwość tworzenia poezji i komponowania muzyki, a inni mają czas wolny i mogą czytać, słuchać i tworzyć. Chociaż nie ma jedynego modelu rozwoju gospodarczego, a ewolucja kultury będzie miała różny charakter w różnych krajach, wolność od głodu, chorób i żywiołów jest uniwersalnym dążeniem ludzkości.Ale stulecia ludzkiej …Read More »
  • Wielki kryzys

    Wielki kryzys doprowadził do ogromnego bezrobocia i niedostatku szerokich rzesz społeczeństwa. Prowadziło to do ostrych walk klasowych, ze starciami zbrojnymi włącznie. Klasa robotnicza zahartowała się w tych bojach, a jednocześnie stała się wysoko zorganizowaną siła społeczną posiadająca potężne związki zawodowe oraz partie polityczne. Kapitałowi mogła się już przeciwstawić potężna siła przeciwważna nie pozwalająca na redukowanie …Read More »